Balkan Blues
Joost heeft een grootse muzikale liefde: De Balkan Blues, De Balkan Duende: "Sevdah". Als Djordji Ferari zingt Joost vooral gipsy nummers, maar Sevdah gaat wat dieper...
Zo zong hij in de voorstelling Ballyhoo met de Ashton Brothers een Bosnische "sevdah", "Evo Srcu Mom Radosti". In Charlatans van de Ashtons zingt hij een Macedonisch en een Russisch lied.

Joost zingt de balkan blues in Club Dauphine.
Bekijk de clip op YouTube


Joost Spijkers werd voor het theater geboren op 23 juni 1977 in Melick en Herkenbosch. Na enige omzwervingen door Limburg en het voormalig Joegoslavië kwam hij terecht op de Academie voor Kleinkunst/de Theaterschool in Amsterdam. Daar vormde hij met klasgenoten de theatergroep de 





